dinsdag 10 augustus 2010

Wat kun je nog meer doen met een blikje?

Behalve het blik van het blikje kun je ook de sluitinkjes en onderkantjes bewaren!
De sluitinkjes kun je goed gebruiken als sluiting van een minialbum! 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant. Lintje er doorheen en klaar ben je. Je kunt de sluitingen bewerken met verf of met alcoholinkt. Verder kun je het nog afwerken met een bloemetje of iets dergelijks. Als je met een tang 1 kant van de sluiting  iets omhoog buigt kun je het ook wat verder op je boekje plakken. In mijn voorbeeldje heb ik het wel gebogen maar toch aan de uiteinde van mijn boekje geplakt.

De roos op het boekje is overigens ook van blik gemaakt. De gekleurde kant heb ik geverfd en heb hem daarna op de ' Tim Holtz grungerose manier'  in elkaar gezet!

Ook de onderkant van het blikje kun je gebruiken.

Het gaat om het middelste gedeelte van de onderkant. Probeer die zo mooi mogelijk rondom af te knippen.
Dan hou je een soort van kommentje over. Pas op, het is heel scherp! Je kunt de randen even glad maken door de randen te vijlen.

Je kunt de binnenkant van het kommentje dan schilderen. Ik heb witte verf gebruikt. Walnut stain distressink en een beetje crackle verf.
Nu kun je erin stempelen ( stempel niet op een blok doen anders gaat het een beetje moeilijk maar gewoon los in de hand. Een eyelet zetten zodat je hem op kan hangen en dan kun je hem verder helemaal decoreren zoals je wilt!
Dit is mijn resultaat!

Leuk dat je kwam kijken! Een fijne dag en tot de volgende keer! Groetjes, Brenda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten