maandag 8 oktober 2012

Spelen met klei, mallen, verf en patina's

 
Tja de titel zegt het eigenlijk al. Lekker spelen en uitproberen.
 
 
Ik zocht al een tijdje iets origineels voor condoleance kaarten. En wat is er nu origineler als zelf maken. De kruisjes zijn gesneden, gestempeld, en later bewerkt met verf en met gouden metallic rubons. Het middelste gedeelte heb ik gemaakt dmv een tutorial van Jacqueline. Erg leuk om te doen en ze heeft een prachtig blog vol inspiratie.  Zeker de moeite waard om daar eens te gaan kijken. Van deze drie heb ik mallen gemaakt van silliconen. Van Silli creations. Dit gaat een setje worden in mijn webwinkeltje. Gemaakt van lichtgewicht klei.
 
De volgende centers zijn gemaakt van klei. afgewerkt met acrylverf, metallic rubons en irridescent medium. Ook dit gaat een setje worden in mijn webwinkeltje.

 
 Voor de kenners zeer herkenbaar. Ik heb mallen gemaakt van een aantal Marianne design stansjes.
De tekst heb ik niet meegemald zodat ik verschillende teksten kan gebruiken.
Neem een aantal stansjes en plak ze op elkaar. De bovenste is de enige die je embost. Daarna kun je er een mal van maken met Silli Creations.
 
 
Spelen met patina's is ook leuk. En linker setje heeft een goud acrylverf basis laag. Daarna is er een laagje patina over gegaan. Pecan sparkle heet die kleur. Het rechtersetje heeft als basis koperkleur en daar is dezelfde patina overgegaan. De roosjes zijn hetzelfde bewerkt als het eerste setje.

 
 
En dan mijn dozenpootjes ;-) Een mal gemaakt van mijn ontwerp. Klei erin , vorm eruit en even om een doosje heenvouwen zodat je de juiste hoek krijgt. Goed laten drogen. Ik heb deze bewerkt met zwarte verf en goud metallic rubons. Deze komen ook in verschillende variaties in mijn winkeltje.

 
 
En als laatste, gewoon een beetje spelen met klei en stempels.




Leuk dat je kwam kijken! Een fijne dag en tot de volgende keer! Groetjes, Brenda

2 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een crea-bea Bren! Echt geweldig, zoals je al die vormpjes hebt gemaakt, zo'n mooie resultaten! Groetjes, Ira
    irascreacorner.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh wat heb je dat allemaal weer prachtig gemaakt zeg....schitterend.
    Ben vooral helemaal weg van je pootjes......zoooooo mooi!!!
    Ik vind het momenteel ook zo leuk om met allerlei verf te experimenteren,........alles word zo anders.
    Ik heb nu ook setjes slotjes en sleutels besteld om malletjes van te maken.......ooo echt zo erg hahahahaha.
    ik vind je centers trouwens ook erg geslaagd en je sleutels ben ik ook weg van.
    Nou ja in het kort.......alles is gaaf wahahaha.

    Groetjes maar weer en tot de volgende keer.
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen