maandag 19 november 2012

Van donker naar licht




Hallo Allemaal,
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes op mijn tutorialfilmpje. Ik zal proberen om in de toekomst meer gesproken filmpjes te maken. :-)

Van het weekend heb ik deze Ja , hoe noem je zoiets, etagekastje ofzo  hahahaha een make-over gegeven. Ik vond hem te donker.



Als eerst heb ik de decoratie aangebracht. Deze zijn van gips en klei. Van de middelste decoratie heb ik alle verbindingen met het hout dichtgemaakt met mijn zelfgemaakte structuurpasta. Dit heb ik verder over de hele rand opgebracht.
Nadat dit goed droog was heb ik het geheel wit geschilderd met acrylverf. En weer goed laten drogen. De plaatjes die ik gebruikt heb komen bij de Graphics fairy site vandaan.  Dit blog heeft heel veel van dit soort vintage plaatjes. Deze plaatjes heb ik uitgeprint op gewoon kopieerpapier en opgebracht met mod podge.
Daarna heb ik het geheel in de patina gezet. Ik heb hiervoor Decofins patina antique effect gebruikt.
Als laatste heb ik de randjes en alle decoratie een klein beetje Rub R buff zilver gegeven.


 Mooi is hij geworden, he? Nu past hij veel beter bij de tafel en raamdecoratie. Valt nu niet meer zo in het niet..........

Leuk dat je kwam kijken! Een fijne dag en tot de volgende keer! Groetjes, Brenda

3 opmerkingen:

  1. Oooooooo waaaaanzinnig mooi zeg, jeetje wat gaaf is dat geworden.
    Wat een geweldig idee weer.

    heb vanavond trouwens je pootjes gekleid (raar woord wahahaha).
    Ze liggen nu te drogen.

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry dat ik je niet meer heb kunnen bezoeken in de afgelopen week Bren, zat voor m'n werk in het buitenland. Wat heb je weer leuke dingen gemaakt allemaal! Je bent goed bezig met al dat moois! Ziet er weer prachtig uit allemaal! Groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen